شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sat 11 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
صنعت و دانشگاه سه شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۳ ، ساعت ۱۷:۵۱:۴۱

مدیرعامل شرکت نفت خزر تاکید کرد:
لزوم گسترش فناوری آب‌های عمیق بااستفاده از ظرفیت پژوهشی کشور

باشگاه خبری فراساحل: مدیرعامل شرکت نفت خزر اعلام کرد: تمرکز بر فعالیت‌های پژوهشی و تعامل با مراکز علمی و پژوهشی داخل کشور برای گسترش حوزه فناوری آب‌های عمیق امری ضروری است. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شرکت ملی نفت ایران، علی اصولی در نشست ارایه گزارش پیشرفت طرح‌های پژوهشی دانشگاه صنعتی سهند تبریز بر ظرفیت‌سازی، رشد و تربیت نیروی انسانی متخصص در بخش‌های بالادستی نفت تاکید کرد. وی افزود: با توجه به شرایط خاص خزر و بسته بودن این دریا و عدم‌تجربه و همکاری کشورهای همسایه خزر در مقوله تعمیرات و نگهداشت سازه‌هایی با این خصوصیات، تمرکز بر فعالیت‌های پژوهشی و تعامل با مراکز علمی و پژوهشی داخل کشور برای گسترش حوزه فناوری‌های آب‌های عمیق امری ضروری است.

مدیرعامل شرکت نفت خزر ضمن تاکید بر نقش سازنده و موثر ارتباطات دوسویه صنعت و دانشگاه، افزود: به دنبال فعالیت‌های پژوهشی ویترینی و نمایشی نیستیم. وی با اشاره به ویژگی‌های سکوی حفاری نیمه‌شناور ایران امیرکبیر و تشریح شرایط خاص عملیاتی و جوی حاکم بر این سازه غول پیکر 15 هزار تنی به عنوان تنها دستگاه حفاری جمهوری اسلامی ایران با قابلیت حفاری در آب‌های عمیق، موضوع تعمیرات، نگهداشت و استفاده بهینه از آن در جهت منافع ملی را بدون وجود برنامه صحیح علمی غیرممکن دانست. شرکت نفت خزر به منظور تحقق اهداف و برنامه‌های تعریف شده در حوزه پژوهش و فناوری و براساس نیاز بخش‌های فنی و عملیاتی، توجه خود را برپیشرفت و اجرای پروژه‌های پژوهشی تعریف شده با بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود در مراکز علمی و پژوهشی کشور درعرصه تکنولوژی آب‌های عمیق معطوف داشته است.

براین اساس با تشکیل کارگروه‌های تخصصی و برگزاری جلسات مستمر با دانشگاه‌های معتبر داخلی و موسسات علمی و پژوهشی به منظور کاربردی شدن و حصول نتایج موردنظر از پروژه‌های تعریف شده، اقدامات مثبتی به منظور تقویت و دوسویه کردن ارتباطات بین صنعت و دانشگاه در حوزه آب‌های عمیق صورت گرفته است. ظرفیت‌سازی در دانشگاه‌ها و موسسات پژوهشی به منظور ورود به عرصه آموزش و پژوهش در فناوری‌های مرتبط با آب عمیق و همچنین رفع تنگناهای عملیاتی و موردنیاز سازمان، از اهداف و برنامه‌های امور پژوهش و فن‌آوری شرکت نفت خزر است که به صورت مستمر در حال انجام است. در همین راستا شرکت نفت خزر همکاری‌های گسترده‌ای با مراکز علمی و دانشگاهی برقرار کرده که می‌توان به همکاری با دانشگاه‌های صنعتی شریف، دانشگاه سهند، اصفهان، صنعت نفت و سازمان‌های علمی و پژوهشی نظیر هواشناسی و موسسه ملی اقیانوس‌شناسی اشاره کرد. انجام آزمایشات مدل سکوی حفاری نیمه‌شناور ایران امیر کبیر، بررسی تثبیت موقعیت در شرایط مورینگ، طراحی ربات‌های زیردریایی (ROV) به منظور انجام عملیات در عمق هزار متر از عناوین پژوهشی در حال اجرا با همکاری دانشگاه‌ها و موسسات پژوهشی هستند .



  کد خبر : 591
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :